شاخص های نظارت بر عملکرد
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

این سند راهنمای اضافی ADS 201 نشان می دهد که نحوه تهیه این ضمیمه CDCS مورد نیاز را نشان می دهد.

نکات: انتخاب شاخص های عملکرد

شاخص های عملکرد در قلب ایجاد یک سیستم مدیریت مؤثر عملکرد قرار دارند - آنها داده هایی را که باید جمع آوری شود تعریف می کنند و نتایج واقعی به دست آمده را برای مقایسه با نتایج برنامه ریزی شده در طول زمان تعریف می کنند.

شاخص های عملکرد اقداماتی است که USAID برای تشخیص پیشرفت به سمت نتایج موجود در یک چارچوب نتایج استفاده می کند. هنگامی که هر نتیجه را با اقدامات مناسب و دقیق جفت می کند ، USAID بخش خوبی از ابهام را که ذاتی در بسیاری از اظهارات نتایج است ، از بین می برد.

شاخص های عملکرد درک ما از نتایج را اصلاح می کنند که یک CDCS مأموریتی برای دستیابی به آن انجام می دهد. همانطور که تبلیغات USAID نیاز دارد ، انتظار می رود PMP "چگونه پیشرفت ، عملکرد ، فرضیات برنامه ای و زمینه عملیاتی تحت کنترل قرار می گیرد" تحت هر DO ، با استفاده از شاخص های عملکرد.

انتخاب شاخص های عملکرد

در هنگام تهیه CDC ، کارکنان باید شاخص ها را مطابق الزامات USAID انتخاب کنند که خواستار آن هستند:

  • حداقل یک شاخص عملکرد برای هر IR که در چارچوب نتایج CDCS مشخص شده است.
  • حداقل یک شاخص عملکرد برای هر زیر IR که در چارچوب نتایج CDCS مشخص شده است. وت
  • حداقل یک شاخص عملکرد برای هر هدف پروژه که به دنبال تصویب PAD با IR یا Sub-IR مطابقت نداشته باشد.

نکته قابل توجه ، USAID نیازی به مشخص کردن شاخص های عملکرد در هدف RF یا سطح DO ندارد ، اگرچه انتخاب شاخص های عملکرد DO سطح ، گزینه ای است که ممکن است ماموریت انتخاب شود.

به طور اساسی ، شاخص ها ممکن است از نظر ماهیت کمی یا کیفی باشند. برای اینکه هر اندازه گیری به عنوان یک شاخص عملکرد مفید باشد ، باید معتبر باشد (آنچه را برای اندازه گیری اندازه گیری می کند) و قابل اعتماد (چندین بار قابل استفاده در دقیقاً به همان روش - قابل تکرار). هفت ویژگی مکمل شاخص های عملکرد خوب که به آنها در انتخاب خوب برای نظارت بر عملکرد برنامه USAID کمک می کند ، در زیر برجسته شده است.

  • مستقیم
  • هدف، واقعگرایانه
  • برای مدیریت مفید است
  • قابل انتساب
  • کاربردی
  • کافی است
  • در صورت لزوم تفکیک شده

این خصوصیات در نکات مربوط به USAID برای انتخاب شاخص های عملکردی که در این صفحه ارائه شده است ، عمیقاً مورد بحث قرار گرفته است. با توجه به تفکیک توسط جنسیت ، نحوه یادداشت USAID در مورد ادغام جنسیت در برنامه ها و گزارش های عملکرد ، منبع مهمی در استفاده از شاخص های حساس به جنسیت است. همچنین به صفحه این وب سایت در مورد تفکیک داده ها مراجعه کنید که شامل قرائت ها و ابزارهایی است که ممکن است مفید باشد.

USAID مستلزم آن است که شاخص های عملکرد برای هر نتیجه در هر سطح نتایج موجود در یک چارچوب نتایج مشخص شود. برای هر نتیجه خاص ، حداکثر سه شاخص مجاز است.

USAID بین شاخص های استاندارد - منوی شاخص هایی که به طور مشترک با وزارت امور خارجه ایجاد شده اند ، در تمام انواع برنامه های وجوه USAID که برای آنها سعی می کند داده ها را به روشی مداوم از مأموریت ها جمع آوری کند - و شاخص های سفارشی که در ماموریت انتخاب شده اند ، تفکیک می کند. مرحله. پیشرفت در برابر بیشتر چارچوب های نتایج CDC با ترکیبی از این دو نوع شاخص اندازه گیری می شود.

برای برخی از نتایج ، انتخاب یک شاخص مناسب که می تواند به طور مکرر به همان روش استفاده شود ساده است.

  • اگر نتیجه علاقه خوانده شود: هزینه کالاهای حمل و نقل کاهش می یابد ، سوال کمی وجود دارد اما این که متریک برای قضاوت در مورد پیشرفت انجام شود ، هزینه خواهد بود. تنها انتخاب واقعی در این مورد ممکن است این باشد که چگونه هزینه ، دلار یا پزو است. برای انواع دیگر نتایج ممکن است طیف گسترده تری از گزینه ها وجود داشته باشد.
  • برای نتیجه: تولید صادرات گوجه فرنگی افزایش یافته است ، ممکن است دیدگاه ها در مورد اینکه آیا بهترین اندازه گیری کیلو در هکتار است ، متفاوت باشد. تعداد هکتار در تولید صادرات برای این محصول ؛تعداد کشاورزان در حال رشد گوجه فرنگی برای صادرات. یا اینکه آیا ترکیبی از شاخص ها نیاز به تصرف قصد واقعی برنامه دارد.

به عنوان یک قاعده کلی ، ایده خوبی است که با بررسی لیست نشانگر استاندارد USAID و انتخاب موارد مناسب برای نتایج نشان داده شده در چارچوب نتایج ماموریت ، فرآیند انتخاب شاخص را شروع کنید. در اکثر زمینه های فنی ، از جمله تجارت ، تنها بخشی از شاخص های استاندارد ذکر شده در سطح چارچوب نتایج CDCS مناسب است. برخی دیگر در سطح پروژه مناسب تر هستند و در بخش بعدی کیت مورد بحث قرار می گیرند.

پیشکسوت

پروژه های بهتر از طریق نظارت ، ارزیابی و یادگیری بهبود یافته

یک ابزار ابزار توسعه یافته و اجرا شده توسط: دفتر تجارت و اصلاحات نظارتی دفتر رشد اقتصادی ، آموزش و محیط زیست آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID)

برای اطلاعات بیشتر ، لطفا با Paul Fekete تماس بگیرید.




:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: